مقالات

مدیریت رفتارهای کودک در سن مهد کودک

فروش تجهیزات مهدکودک

جهت منضبط کردن کودک چهارساله چالش های به خصوصی وجود دارد. کودک شما دیگر نوپا محسوب نمی شود، ولی آنقدر بزرگ نشده است که بتوان او را یک بچه ی بزرگ نامید، کودکان در سنین محدود کودک آزادی بیشتری برای ساماندهی کارهایشان می خواهند. (رفتار کودک مهدکودکی)

تغییرات رشدی زیادی در کودک چهارساله اتفاق می افتد، مهم تر از همه ی آنها نشان دادن توانایی قابل توجه کودک در پیروی از قوانین می باشد. در مقایسه با کودکان کوچکتر، کودک چهارساله باید به اندازه ای رشد کرده باشد که به روشنی عواقب منفی را تشخیص دهد و درک کند.

ولی این اتفاق باعث نمی شود که آنها عبور از محدودیت ها و عدول از قوانین را امتحان نکنند. در اینجا برخی از بهترین روش هایی که می توانید به کودک چهارساله تان یاد بدهید که رفتارهایش را مدیریت کند ارائه شده است. (رفتار کودک مهدکودکی)

قوانین که در خانه به اجرا گذاشته می شود مهم ترین ابزار برای مدیریت رفتارهای کودک می باشد. بر روی قوانینی که باعث حفظ امنیت کودک می شود تمرکز داشته باشید قوانینی مانند «در پارکینگ دست یک بزرگتر را بگیر» و نسبت مسائلی شخصی که باعث حفظ امنیت کودک می شود به او بگویید «به چیزهای خطرناک دست نزن.»

در چهار سالگی، به توانایی ها و مهارتهایی که خودشان به تنهایی می توانند انجام دهند مانند لباس پوشیدن و مسواک زدن افتخار می کنند. ولی مهم است که نسبت به کارهایی که کودک خودش می تواند انجام دهد محدودیت هایی قائل شوید و به او تذکر دهید که «اگر شیر بیشتری می خواهی باید به من بگویی.» (رفتار کودک مهدکودکی)

قبل از ورود به شرایط و موقعیت های جدید باید انتظاراتتان را به کودک بگویید. کودک چهارساله نیاز دارد که بداند که چه رفتارهایی از نظر اجتماعی قابل قبول است. برای کودک توضیح دهید که در کتابخانه باید یواش و آرام صحبت کند ولی در زمین بیس بال می تواند فریاد بزند و بلند بلند حرف بزند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *