بلاگ

نکات ضدعفونی وسایل کودکان

یکی از مسائل مهم در بازی کوکان، ضدعفونی وسایل کودکان ست. از آنجایی که کودکان تماس زیادی با اسباب بازی های خود دارند، بهتر است والدین این وسایل را ضد عفونی (ضدعفونی وسایل کودکان) کنند.

برای تمیز کردن وسایل بازی کودکان به طور كلی دو راه اصلی وجود دارد. یك راه، اینکه وسایل بازی با صابون و آب گرم  شسته شود. با شستن وسایل با آب گرم ،چربی و چرك روی وسایل و میكروبها از بین می روند. نیازی نسیت که حتما از صابون های ضد باكتری استفاده شو د، صابون معمولی هم برای این منظور كافی است.راه دوم،استفاده از محلول های بهداشتی است كه اكثر میكروبهای بیماریزا و خطرناك را از بین می برد اما باید توجه داشته باشید که قبل از استفاده از آنها باید سطح اسباب بازی را با آب گرم و صابون شسته باشید زیرا علاوه بر میكروب معمولا چرك و چربی هم وجود دارند كه باید ابتدا از بین بروند.

فروش تجهیزات مهدکودک

اسباب بازی‌های کودک می تواند وسیله ای سرگرم کننده و بی ضرر برای او باشد، اما بدون تمیز کردن منظم، این لوازم نیز می‌توانند به سرعت به مکانی برای رشد میکروب‌ها تبدیل شوند.

راه ساده دیگری هم وجود دارد که با کمک آن می توان اسباب بازی کودک را ضد عفونی کرد.در این روش با ترکیب چند ماده دم دستی و خانگی به سادگی این اسباب‌بازی‌های کثیف را می توان ضدعفونی کرد.

وسایل پلاستیکی:

بعضی از اسباب بازی های پلاستیکی را که باتری ندارند، می توانید برای ضدعفونی شدن درون ماشین ظرفشویی قرار دهید. با استفاده از مقداری مواد شوینده و آب گرم وسایل بازی های کودک به خوبی در ماشین ظرفشویی ضدعفونی می شوند. حتما توجه داشته باشید که اسباب بازی ها باتری یا قطعات ریز نداشته باشند ، چون ممکن است ماشین ظرفشویی را آسیب برساند.اسباب بازی هایی که مواد لاستیکی دارند را نمی توان داخل ماشین ظرفشویی قرار داد، به دلیل آن که مواد لاستیکی تحمل دمای بالا را نداشته و با آب داغ خراب می شوند. (ضدعفونی وسایل کودکان)

وسایل باطری خور:

بعضی از اسباب بازی های کودکان ، باتری دارند . برای ضد عفونی کردن این وسایل ابتدا باید با استفاده از محلول آب گرم و صابون و یک دستمال پارچه ای تمیز، اسباب بازی ها را ضدعفونی کنید. بعد از آن با یک دستمال دیگر آنها را خشک کنید.

بعد از آن باید با استفاده از آب و دستمال مجدداً اسباب بازی ها را تمیز کنید تا هرگونه اثرات مواد شوینده و صابون از روی آنها پاک شود. در پایان با یک دستمال تمیز اسباب بازی را خشک کنید و سپس آنرا در اختیار کودک قرار دهید.

وسایل پارچه‌ای:

نوع دیگری از اسباب بازی هایی با جنس پارچه ای و پولیشی وجود دارد. برای در اختیار گذاشتن این وسایل، حتما آنها را ضد عفونی کنید.

میتوان اسباب بازی های پارچه ای و پولیشی را با مایع یا پودر لباسشویی ضد عفونی کننده درون ماشین های لباسشویی انداخت. برای خشک شدن این اسباب بازی ها باتوجه به جنس و مدلشان میتوان آنها را در محلی در معرض هوای آزاد قرار داد یا آویزان کرد.

در صورتی که از خراب شدن شکل آنها نگرانید میتوانید آنها را به همراه چند توپ تنیس درون خشک کن لباسشویی بگذارید تا شکل و حالتشان تغییر نکند و مواد داخلشان گلوله نشود. (ضدعفونی وسایل کودکان)

وسایل چوبی:

برای ضد عفونی اسباب بازی های فلزی یا چوبی، سطح آنها را با آب گرم و صابون بشوئید، با محلول سفید كننده پاك كنید و در هوای آزاد بگذارید تا خشك شوند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *