بلاگ

ایده های بازی در خانه برای سرگرم کردن کودکان

کودکان خردسال دوست دارند با هم بازی (بازی در خانه) کنند ، اما متاسفانه با شیوع بیماری همه گیر کرونا (COVID-19) ، بازی با دوستان و بازی با گروههای بزرگ ایمنی لازم را ندارند. دوری از محیط های مشکوک به کرونا یک روش عالی برای محافظت از خود و دیگران است ، اما برای افرادی که در مورد دنیای اطراف خود و ارتباط با همسالان خود از طریق بازی ارتباط می گیرند ، می تواند به ویژه چالش برانگیز باشد. اما فقط به این دلیل که فرزندان شما در داخل خانه گیر کرده اند ، به این معنی نیست که آنها نمی توانند همزمان تفریح کنند و یاد بگیرند. ما در این مقاله راه های خلاقانه ای را برای لذت بردن از لحظات با فرزندتان پیشنهاد می کنیم تا بتوانید وقتی فضای بازی های فیزیکی محدود است ، دنیای کودکان را گسترش دهیم.

 

 

 

 

نوزادان 0-9 ماه

 

نگاه کن!

تمام آنچه شما برای انجام این بازی نیاز دارید دستان شما و صدای شیرین است. با کودک خود بنشینید ، دستان خود (یا یک تکه پارچه) را بپوشانید تا صورت شما را بپوشاند ، سپس آنها را برداشته و بگویید “من اینجام!”.
کودک شما از تماشای ناپدید شدن و ظاهر شدن مجدد لذت می برد. با بزرگتر شدن کودک ، او شروع به بازی با شما خواهد کرد.

 

ببینید و بگویید

در هنگام نامگذاری و توصیف آنها به موارد مختلف اطراف خانه اشاره کنید. “تلفن را می بینی؟ این یک تلفن نارنجی است. ” این به شما در ایجاد مهارتهای زبانی وی در حین تقویت پیوند شما کمک خواهد کرد.

 

گروه خانوادگی

با کودک خود آواز بخوانید و از اشیاء ایمنی که در اطراف خانه پیدا می کنید ، آلات موسیقی بسازید. به عنوان مثال ، دکمه ها یا مهره ها را درون یک بطری خالی بگذارید تا یک شاکر درست شود و به خوبی آن را ایمن کنید. موسیقی به رشد حسی کمک می کند و نگه داشتن شاکر برای مهارت های حرکتی بسیار عالی است. مهمترین بخش ایجاد خلاقیت و – البته سرگرمی است!

 

بازی بدن

قسمت های بدن کودک خود را نام ببرید و به آنها بگویید تا به او در آموزش نام آنها کمک کنند. “بینی کودک کجاست؟ ایناهاش!” می توانید به خودتان نیز اشاره کنید تا به او در برقراری ارتباط بین این دو کمک کنید: “بینی مادر کجاست؟ ایناهاش!”

 

کودکان نو پا 1-2 سال

 

 

صندوق ماشین

یک صندوق / کارتن خالی پیدا کنید و کودک خود را با خیال راحت با چند پتو نرم در آن قرار دهید تا او را راحت نگه دارد. سپس ، هنگام ایجاد صداهای اتومبیل ، جعبه را دور آن بکشید: “Vroom vroom!” او در تلفن همراه جدید خود از تفریح ​​دور خانه لذت خواهد برد (و شما هم ورزش خواهید کرد!). در صورت محدود بودن فضا ، باز هم می توانید با حرکت دادن جعبه از یک طرف به سمت دیگر و ایجاد صداهای با هم ، همان تأثیر را داشته باشید.

 

طبل آشپزخانه

کاسه های ایمن ، ضد آب ، گلدان ها و قابلمه ها را بچرخانید تا مجموعه ای از طبل ها را مستقیماً از آشپزخانه خود درست کنید. برای طبل ، چند قاشق چوبی را بگیرید. ستاره راک کوچک شما را به سرگرم کردن کاوش در تمام صداهای مختلف او می تواند سرگرم کند. این بازی همچنین برای کمک به او در پیشرفت مهارت های خوب خود بسیار عالی است. بازی در خانه

 

قرعه کشی آزاد

مقداری مداد رنگی و کاغذی به کودک خود بدهید و بگذارید او دور شود! این به فرزند شما این امکان را می دهد تا خلاقیت خود را از بین ببرد و از بازی مستقل و خلاق لذت ببرد. وقتی کارش تمام شد ، در مورد رنگهای مختلفی که استفاده کرده اید با او صحبت کنید. بازی در خانه

 

پاس توپ

یک توپ نرم بگیرید و با کودک نوپا آن را عقب و جلو بپیچید. این بازی برگشت و عقب برای اعتماد به نفس عالی است و به او یاد می دهد که به اقدامات او پاسخ خواهید داد. برای اینکه آن را سرگرم کننده تر کند ، سعی کنید توپ دیگری را اضافه کنید و در مورد یکی از انتخاب های خود با او صحبت کنید.

بازی با کودک از اهمیت زیادی برخوردار است. برای اطلاعات بیشتر درباره اهمیت بازی در شکل گیری ذهن کودک می توانید مقاله های قبلی سایت ما را مطالعه کنید.

 

کودکان پیش دبستانی 3-4 سال

 

 

لباس پوشیدن

پارچه ها و لباس های مختلفی را بچسبانید و کمی کودک خود را تشویق کنید تا از آنچه در اختیار دارید ، یک لباس تظاهر کند. سپس ، بر اساس آنچه انتخاب می کند ، با هم بازی کنید. چه کسی می داند چه ماجراهایی خواهید داشت! بازی در خانه

 

“من قصد دارم تو را بگیرم!”

بازی “من قصد دارم شما را بگیرم!” بازی در اطراف خانه با تعقیب و گریز کودک خود را در اطراف فضای زندگی خود تعقیب کنید. اگر او انرژی زیادی داشته باشد ، این به او کمک می کند تا همه این موارد را از بین ببرد. ممکن است لازم باشد وقتی کار خود را انجام دادید ، خود را برای چرت زدن بپیوندید.

 

نام آن سر و صدا

صداهای مختلف حیوانات ایجاد کنید و او را حدس بزنید که شما کدام حیوان هستید وانمود می کنید. ترغیب به نوبت کردن شود و به او اجازه دهید در حالی که حدس می زنید صداهایی نیز ایجاد کند. این یک فرصت عالی برای یادگیری بیشتر درباره حیواناتی است که شما هر کدام انتخاب می کنید.

 

چالش کودک نو پا

کودکان نوپا دوست دارند با هماهنگی جسمی در حال رشد باشند و با چالش روبرو شوند. از فرزند خود بپرسید “آیا می توانید بازوی خود را بلند کنید؟ آیا می توانید دستان خود را به انگشتان پا لمس کنید؟ ” استفاده از نام قطعات بدن در متن ، به او کمک می کند تا بیاموزد ، و به او اجازه دهیم که چه کاری می تواند انجام دهد! (بازی در خانه)

مقاله 5 بازی مهدکودک  نیز به معرفی 5 بازی مشابه بازی های فوق در این رده سنی می پردازد.

 

کودکان خردسال 5-8 ساله

 

 

مسابقه مانع

با استفاده از مبلمان ، بالش و اسباب بازی – هر چیز بی خطر و نرم – یک دوره مانع ایجاد کنید. به او نشان دهید که چگونه از طریق آن حرکت کند و به او بگویید که سعی کند هر چه سریعتر از آن عبور کند. زمان او را ، و سعی کنید او را به ضرب و شتم رکورد خود را در هر زمان که او می رود!

 

بشویید

برخی از اسباب بازی هایی را که می توانند با خیال راحت داخل آب شوند ، چنگ بزنید و یک سطل را پر کنید و بگذارید تفریح شروع شود. او را تشویق کنید که اسباب بازی های خود را با dunk کردن آنها و شستن آنها با آب در آب بشویید و سپس با یک پارچه نرم آنها را تمیز کنید.

 

باور کنید

به او هدایت کنید و او را ترغیب کنید تا با یک سناریوی باورنکردنی روبرو شود. همراه با دستورالعملهای او باشید و از او در مورد دنیایی که خلق کرده سؤال کنید.

 

ساختن یک میان وعده

از فرزندتان بخواهید در تهیه میان وعده برای خانواده به شما کمک کند و او را به چالش بکشید تا در حد توان از هر رنگ دیگری استفاده کند. برخی گزینه های سالم را به دست آورید و در طراحی ای که دوست دارد ، آنها را در صفحه بشقاب بیرون بکشید. او به عذای خوشمزه ای که  خود آن را ترتیب دیده است، افتخار می کند. (بازی در خانه)

برای دیدن مطالب بیشتر در مورد تربیت فرزند عزیزتان یا ایده های بیشتر برای بازی در خانه به پیج اینستاگرام @sbgh_family سر بزنید و از جدیدترین مطالب بهره ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *