بلاگ

اهمیت بازی در رشد ذهن کودک

بازی و تاثیرات آن بر ذهن کودکان

اهمیت بازی در رشد ذهن کودک چیست؟ بدیهی است که این جنبه واقعا مهمی است که باید برای ما در تولیدات سافت پلی در نظر بگیریم.
اگر ما قصد داریم در دنیا حرکت مثبتی در مسیر کودکان داشته باشیم، باید اطمینان داشته باشیم که محصولات ما از لحاظ روحی و ذهنی نیز برای کسانی که از آن استفاده می کنند بیشترین سود را داشته باشد.
پس بازی چیست؟ ورزش و بازی چه تفاوتی دارد؟ از نظر ما این تفاوت آزادی و خلاقیت است. برای ایجاد و شکستن قوانین ، به کشف فرصت ها!

بازی هایی از نوع سافت پلی تأثیراتی بسیار عالی مانند مزایای اجتماعی و جسمی در پی خواهد داشت.
بسیار راحت می توان این امر را اثبات کرد زیرا این موارد در کوتاه مدت خود را نشان میدهد، اما رشد مغز طی سالها اتفاق می افتد. اهمیت بازی در رشد ذهن کودک
دلیل اینکه نمی توانیم مقوله تاثیر بازی بر روی سافت پلی را مطالعه کنیم ساده است: همه کودکان به طور طبیعی بازی می کنند، مگر اینکه کسی مانع انجام این کار شود!
بنابراین، برای مطالعه مزایای بازی، ما ملزم می شویم که سال ها بازی را از گروهی از کودکان محروم کنیم و ببینیم چه اتفاقی می افتد، در صورتی که در این کار درستی نیست!

در نتیجه آنها موشها را مورد مطالعه قرار داده اند …

ماریون الماس در دهه شصت تحقیقاتی را انجام داد که شامل یک گروه از موش ها در یک محیط تحریک کننده با تعداد زیادی از افراد خانواده بود، موش های خوش شانس تر و کمتری برای انجام کار باقی مانده بودند.
آنها مغز موش ها را بررسی كردند و فهمیدند كه قشر مغز موشهای دارای محیط بازیگوش ضخیم تر است.
تصور می شود قشر مغز برای حافظه، توجه، درک، آگاهی، اندیشه، زبان و آگاهی از اهمیت برخوردار است.
آنها همچنین BDNF بیشتری یافتند، پروتئینی که به ساخت سلولهای مغزی کمک می کند، در مغز موشها مستقیما پس از بازی و اکتشاف.
ما می دانیم که ورزش بدنی در شیمی مغز ما فواید دارد، بنابراین تفاوت آن با بازی چیست؟ اهمیت بازی در رشد ذهن کودک چرا بازی باعث رشد مغز می شود؟ اهمیت بازی در رشد ذهن کودک چیست؟
جدای از جنبه های اجتماعی، بازی شامل انواع عملکردهای مغز است و می دانیم که مغز مانند عضله است، هرچه بیشتر از آن به روش خاصی استفاده کنیم، مغز بهتر می تواند آن کار را انجام دهد.
بازی شامل حل مسئله خلاق، زبان درونی، تخیل، خود تنظیمی، تحقیق و بسیاری از کارکردهای دیگر است که برای تقویت در مغز مفید است.

ذهن کودک و بازی

بنابراین چگونه می توان تاثیر سافت پلی را دید؟
دو نوع فعالیت وجود دارد، همگرا و واگرا.
فعالیت های همگرا تجربی هستند و تمایل دارند که یک راه حل داشته باشند، برای مثال یک معما، یک تیرانداز توپ (که در بسیاری از سافت پلی ها مشاهده می شود) یا بیشتر برنامه های کودکان در تلفن ها و رایانه های لوحی، فعالیت های واگرا پایان پذیر هستند و هیچ راه موفقیتی نیز وجود ندارد.
نمونه ای از این کار می تواند بلوک های ساختمانی ، فضایی برای اجرا، یک گودال توپ باشد.
فعالیت های همگرا هنوز هم می تواند سرگرم کننده باشد و برای آموزش کودکان به رنگ آمیزی در خطوط (به صورت تصویری و به معنای واقعی کلمه!) بسیار عالی است، اما ما معتقدیم که فعالیت های واگرا در جایی است که بازی بهترین است. اهمیت بازی در رشد ذهن کودک
آنچه ما دوست داریم در منطقه بازی خود ببینیم بازی واقعی است، کودکانی که بازی می کنند، تعامل دارند، تعقیب و پرتاب کردن، گرفتن، خندیدن، کمک به یکدیگر برای صعود، کاوش و تصور.
فضای بازی ما برای تخیل طراحی شده است ، با ویژگی های متنوع و غیر خاص در استفاده از آنها.
شما هرگز نمی بینید که یک تیرانداز یا هر چیزی را با صفحه نصب کنید، زیرا ما اعتقاد نداریم که بازی آن فقط محدود کننده است.
این ممکن است سرگرم کننده و حتی تحریک کننده باشد، اما ما در کار بازی های قدیمی هستیم!

کانال آپارات گروه مهندسی خزاعی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *