مقالات

اهمیت کار تیمی در کودکان

فروش تجهیزات مهدکودک

مشارکت کردن در کار گروهی و همکاری کردن با یکدیگر ، از مهارت های اجتماعی لازم برای زندگی در دنیای امروز است. به طوری که باهوش ترین افراد هم بدون بهرمندی از این مهارت نمی توانند به موفقیت های بزرگ دست یابند. کار تیمی کودکان

به هر حال توجه ما به مهارت های فردی و پرورش استعداهای کودکانمان زمانی بهترین دستاوردها را برای آنها به ارمغان خواهد آورد که بتوانند این مهارت ها را در بستر جامعه به فعلیت درآورند و با دیگران همکاری و مشارکت کنند.

فعالیت کودکان در گروه های دوستان نیز نتایج خوبی برای آنها به همراه می آورد به طوری که کودک می تواند از مزایای فراوان عضویت فعال در یک تیم مناسب استفاده کند .

همکاری کودکان در خانه و مدرسه هم تمرین خوبی برای تقویت مهارت های کار تیمی در بزرگسالی محسوب می شود.

مشارکت کودکان در فعالیت های گروهی تنها مهارت های اجتماعی آنها را در کار تیمی افزایش نمی دهد بلکه عناصر مختلف جامعه پذیری و هوش هیجانی را نیز تقویت می کند. برای مثال کودک هنگام کار در یک گروه با تلاش جمعی برای یک هدف مشترک و بزرگ تر، احترام گذاشتن به دیگران ، همدلی با دوستان ، کنترل هیجانات و . . .  آشنا می شود.

واقعیت این است که همکاری کردن اگر چه از ضروریات زندگی محسوب می شود اما به هیچ وجه آسان نیست. تشویق کودکان برای به اشتراک گذاشتن اسباب بازی های خود با بچه های دیگر و بازی با یکدیگر گاهی اوقات مانند یک مبارزه سخت انرژی بر می شود . اما نکته مهم این است که به کودکانمان بیاموزیم بین فعالیت های فردی خود و کار گروهی تعادل برقرار کنند.

« تمایل بیش از حد کودکان به بازی های فردی آنها را انزوا طلب و گوشه گیر می کند و کار گروهی زیاد و خارج از قاعده هم به زندگی و حریم شخصی فرد آسیب جدی وارد می کند. »

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *