مقالات

مراقبت روانی کودکان در دوران کرونا

فروش تجهیزات مهدکودک

حفظ خونسردی و اینجاد محیط مثبت درمواقعی که برخی رفتارهای کودکان یا نوجوانان ما را خشمگین می‌سازند، کار دشواری است. اغلب با گفتن «این کار را نکن» موضوع را خاتمه می‌دهیم. اما اگر با کودکان تعامل مثبت داشته باشیم و کارهای خوب آنها را تحسین کنیم، احتمال انجام آنچه تقاضا می‌کنیم بسیار بیشتر است.

رفتاری را که از کودک انتظار انجام آن را دارید، بیان کنید

زمانیکه می‌خواهید به کودک خود بگویید چه کاری را انجام بدهد، از کلمات مثبت استفاده کنید؛ مانند: «لطفا لباس‌هایت را جمع کن» (به جای آنکه بگویید: «همه جا را به هم نریز»).

همه چیز در  نحوه انتقال پیام است

فریاد کشیدن بر سر کودک تنها باعث ایجاد استرس و عصبانیت بیشتر در شما و کودک می‌گردد. با صدا زدن اسم کودک، توجه او را به خودتان جلب کنید و سپس با لحن آرام صحبت کنید.

 رفتارهای خوب کودکتان را تحسین کنید

زمانی که کودک یا نوجوان رفتار مثبتی انجام داده، او را تحسین کنید. ممکن است چیزی بروز ندهد، اما خواهید دید که همان کار خوب را دوباره تکرار خواهد کرد. این کار به وی اطمینان خاطر خواهد داد که شما به او توجه دارید  و اهمیت می‌دهید.

واقع بین باشید

آیا کودک شما قادر است کاری را که از او می‌خواهید انجام بدهد؟ تمام روز ساکت ماندن در منزل برای کودک، کار مشکلی است اما شاید بتواند برای ۱۵ دقیقه که شما با تلفن صحبت می‌کنید، سکوت را رعایت کند.

به نوجوان خود کمک کنید ارتباطات خود را حفظ کند

نوجوانان نیاز دارند با دوستان خود در ارتباط باقی بمانند. به او کمک کنید با استفاده از رسانه‌های اجتماعی و یا سایر راه‌های ایمن با دوستان خود ارتباط برقرار کند. می‌توانید این کار را باهم انجام بدهید!

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *