مقالات

مهدکودک خوب و مناسب

فروش تجهیزات مهدکودک

 

در کشور ما دو دسته مهد کودک وجود دارد. مهد هایی که آموزش محور هستند و بر اساس یادگیری و آموختن مطالبی مشخص به بچه ها برنامه ریزی شده اند. این مهدها برای سنین مختلف کلاس برگزار می کنند و بیشتر شبیه مدارس هستند. دسته دیگری از مهد ها هستند که بازی محور و نگهداری محور هستند.

در اینگونه مهد ها آموزش خاصی به بچه ها داده نمی شود، کلاس برگزار نمی شود و کودکان در دسته های سنی مختلف به بازی و سرگرمی مشغولند. در این مهد ها فرایند آموزش از طریق ارتباط بچه ها با هم و با مربیان و به صورت غیر مستقیم شکل می گیرد.

هردو این گزینه ها ، معایب و مزایای خاص خودشان را دارند. در سال های گذشته مهد های تخصصی ویژه قرآن یا مهد های تخصصی آموزش زبان انگلیسی در سطح کشور راه اندازی شده اند. از آنجا که بچه ها در سنین رشد و شکوفایی هستند و استعداد بالایی در یادگیری و حافظه در چنین سنینی دارند آموزش قرآن یا زبان های خارجی در این سنین می تواند کوله باری از معنویت و یا مهارت را برای یک عمر آنها آماده کند.

پس اگر در اطراف شما چنین مهدکودک هایی وجود دارند آنها را هم در گزینه های خود مدنظر داشته باشید.

اولین خصوصیت یک مهدخوب، محیط مناسب و آماده سازی شده برای کودکان است. اتاق های یک مهد مناسب باید نورگیر بوده و از فضای کافی برای نگهداری بچه ها برخوردار باشد.زمین بازی کودکان باید حتما با کفپوش های نرم مخصوص پوشیده شده باشد تا در صورت زمین خوردن کودک اتفاقی برای او نیفتد. نقاط حادثه خیز مثل پله ها، کنج دیوارها، لوله های گاز و … باید با پوشش های لاستیکی و مخصوص پوشانده شوند.

پریزهای برق باید حتما توسط درپوش های محافظ پوشانده شده باشند یا از انواع مخصوص ضد برق گرفتگی باشند. سیستم هشداردهنده دود و حریق و کپسول های آتش نشانی و جعبه کمک های اولیه مجهز حتما باید در مهد کودک وجود داشته باشد.

سیستم گرماشی و سرمایشی یک مهدکودک مناسب نباید با بخاری یا کولرهای در دسترس کودک تجهیز شده باشد و باید از سیستم های تهویه مطبوع پاک و ایمن مانند کولرهای سرد و گرم اسپیلت یا سیستم های چیلر و پکیج و رادیاتور استفاده شده باشد.

در یک مهد کودک ایمن باید اسباب بازیها بر اساس سن کودکان و با توجه به خطر بلعیده شدن، خطر اجسام نوک تیز و … انتخاب شده باشد و لوازم بازی مانند سرسره و تاب بر اساس سن کودکان و از انواع فایبرگلاس و ایمن انتخاب شده باشد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *