اخبار

نشست مجازی «روز جهانی اینترنت امن کودک»

اینترنت پاک کودکان

فروش تجهیزات مهدکودک

نشست آنلاین «روز جهانی اینترنت امن کودک» که در ایران با نام «روز اینترنت پاک» شناخته می‌شود، با هدف بررسی راهکارهای ایمن شدن کودکان و نوجوانان در برابر آسیب‌های فضای مجازی برگزار شد.

روز اینترنت امن‌تر (SID- Safer Internet Day) هر سال در دومین ماه سال میلادی در بیش از ۱۷۰ کشور جهان از جمله ایران برگزار می‌شود.

از سال ۲۰۰۴ کمیسیون اروپا به عنوان نخستین گام از پروژه «حاشیه‌های امن» اتحادیه اروپا با هدف بالا بردن آگاهی عمومی در زمینه چالش‌های اینترنت و نگرانی‌های خانواده‌ها درباره آسیب‌های ناشی از حضور فرزندان در فضای مجازی این روز را تعیین و نامگذاری کرد.

هر سال یک موضوع متفاوت برای برگزاری این رویداد انتخاب می‌شود. سال‌های پیش موضوعاتی مانند قلدری آنلاین، شبکه‌های اجتماعی، عرضه اطلاعات و تصاویر شخصی آنلاین، به عنوان محورهای این روز مطرح شده بود و امسال نیز مانند دو سال گذشته موضوع «همه‌با هم برای اینترنت بهتر» – Together for a better internet- به عنوان شعار این روز در نظر گرفته شده است. اینترنت پاک کودک

در این نشست محمد داوری، مدرس سواد رسانه‌ای نوع نگرش به پدیده اینترنت را زیربنای مباحث مرتبط با فضای مجازی کودک دانست و با اشاره به اینترنت به عنوان یکی از دستاوردهای بزرگ انسان که فلسفه زندگی را متحول کرده است، گفت: در این زیست، همراه با اینترنت فرصت‌ها و تهدیدهایی وجود دارد. برای چاره اندیشی درباره این تهدیدات نباید نگرش ۱۰۰ درصد منفی به اینترنت داشت.

وی با بیان اینکه نگاه صرفاً منفی به این پدیده، ما را از مزیت‌ها و امکانات اینترنت محروم می‌کند، بر لزوم برخورد هوشمندانه با این فناوری و ارتقای سواد رسانه‌ای تاکید کرد و گفت: یونسکو سواد رسانه‌ای را در زمره سوادهای لازم انسان امروزی معرفی کرده و خوشبختانه طی چند سال اخیر نیز در کشور ما درس تفکر و سواد رسانه‌ای به عنوان یکی از دروس پایه مدارس متوسطه در نظر گرفته شده است.

داوری با اشاره به اینکه سواد رسانه‌ای تنها برای یک پایه تحصیلی کافی نیست، افزود: کودکان حتی پیش از مدرسه با اینترنت درگیر می‌شوند و به نظر می‌رسد پیش از فراگیری سواد خواندن و نوشتن، سواد رسانه‌ای ضرورت دارد. باید از همان بدو آشنایی و ارتباط کودک با اینترنت، مهارت و دانش رسانه هم در اندازه خودش به وی منتقل شود. هدف سواد رسانه‌ای، تبدیل مخاطب منفعل به مخاطب فعال و تبدیل مخاطب فعال به مخاطب هوشمند است که بتواند از فرصت‌ها استفاده و در برابر تهدیدها از خود محافظت کند. اینترنت پاک کودک

 

طراحی و تولید خانه بازی کودک

تجهیزات مهدکودک,
تجهیز خانه بازی,

پلی گراند | سافت پلی | تجهیز مهدکودک | تجهیزات مهدکودک | تجهیز خانه بازی | تجهیزات خانه بازی | سافت پلی نشان استاندارد | وسایل شهربازی | وسایل خانه بازی کودک | وسایل خانه بازی | لوازم خانه بازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *