بلاگ

نکاتی درباره امنیت کودکان در زمین های بازی

فروش تجهیزات مهدکودک

فضا و تجهیزات مهدکودک ها و مدارس برای دو گروه سنی متفاوت باید طراحی شود سنین دو تا پنج سال (کودکان پیش دبستانی) و پنج تا دوازده سال (بازی خانه کودک).

در مهدکودک های استاندارد و ایمن،فضای محیط بازی این دو گروه سنی کاملا متمایز از یکدیگر است. برای بچه های کوچک بهتر است که از تجهیزات کودکان بزرگتر استفاده نشود چرا که ممکن است منجر به آسیب دیدگی آنها شود به علاوه بچه های بزرگتر نیز نباید از وسایل بچه های کوچکتر استفاده کنند چرا که وسایل کوچک و فضای اختصاص یافته به آنها ممکن است برای بزرگترها دردسر ایجاد کند.

چند نکته که باید به آنها توجه کرد؛برای جلوگیری از صدمات تجهیزات و وسایل متحرک ، به فواصل مناسب آنها را جدا از یکدیگر تهیه کنید . معمولاً فاصله افقی مناسب بین صندلی های متحرک مجاور ، حداقل ۶۰ سانتی متر و فاصله مناسب بین صندلی های متحرک و سازه های زمین بازی حداقل ۷۵ سانتی متر در نظر گرفته شود بازی خانه کودک .

همچنین‌ تجهیزاتی که برای بالا رفتن درست شده‌اند باید به خوبی ایمن ومحافظت شده باشند و دارای پله‌ها و دستگیره‌های محکم باشند و از پلاستیک یا فایبرگلاس ساخته شده باشند.

به هیچ عنوان وسایل بازی فلزی و سخت توصیه نمی شود چرا که درصورت برخورد با آنها قطعا به استخوان آسیب وارده کرده و موجب شکستگی می گردند، صندلی‌های تاب از جنس نرم باشد، و تاب‌ها با فاصله ی حداقل دو تا سه متر از تجهیزات دیگر زمین بازی قرار داشته باشند.

به دنبال تاب‌‌هایی باشید که صندلی آنها پشتی‌دار و کامل باشد تا کودک از تاب به بیرون نلغزد و پرت نشود سرسره‌ها نیز باید محکم به زمین متصل باشند، پلکان آنها دسته‌دار باشد و پله‌ ها لیز نباشد بازی خانه کودک.

در بالای سرسره باید سقف و مانعی وجود داشته باشد که کودک را مجبور کند،‌ بنشیند. امکانات و تجهیزاتی را که فرسوده یا لق شده اند ، تعویض کنید و به برجستگی و برآمدگی های وسایل و تجهیزات توجه داشته باشید وسایل اضافی ، پراکنده و غیرضروری مانند پوشال ، ریشه و ساقه های درختان و یا هرچیز اضافه ی دیگر را از محوطه بازی کودکان دور نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *