بلاگ

اسباب بازی و سن کودک

خانه بازی کودک تجهیزات لوازم وسایل

فروش تجهیزات مهدکودک

برخی کارشناسان معتقدند بازی کردن بچه‌ها با اسباب‌بازی‌ های خاص در شخصیت آنها تأثیر می‌گذارد. گرچه هنوز خیلی‌ها به این باور اعتقادی ندارند اما کم‌وبیش می‌توان نتیجه گرفت که مثلاً اگر پسربچه را از ابتدا با تفنگ و وسایل جنگی آشنا نکنید خیلی تمایلی به بازی با آن نخواهد داشت.

خانه بازی کودک تجهیزات لوازم وسایل

خانه بازی کودک تجهیزات لوازم وسایل فروش خرید

 

بچه‌ها در هر سنی علایق و خواسته‌های متفاوتی دارند اما اسباب‌بازی تنها وسیله‌ای است که تا بزرگسالی هم همچنان جذاب است. تا به‌ حال شده شما با فرزندتان در اسباب‌بازی فروشی قدم بزنید و دلتان بخواهد همه آنها را بخرید؟ خیلی وقتها دوست دارید خودتان با این اسباب‌بازی‌ها بازی کنید. لذت بازی با وسایل کوچک که از روی دنیای بزرگ ساخته‌شده از بدو تولد با انسان همراه است. برای شناخت بهتر اسباب‌بازی مناسب هر سن این گزارش را بخوانید.

 

تولد تا ۶ماهگی

در این سن مهارت‌های فیزیکی نوزادان شروع به رشد می‌کند، آنها با نگاه همه‌چیز را دنبال می‌کنند و جهت صدا را خوب تشخیص می‌دهند. در این سن اسباب بازی های آویزی که حالت کششی دارند  تحرک، رسیدن و گرفتن و لگدپرانی را تشویق می‌کند برای بچه‌ها مناسب است.

۶تا ۱۲ ماهگی

بعد از ۶ ماهگی فعالیت‌های بچه بیشتر می‌شود، به‌طور میانگین اکثر بچه‌ها در ۴ یا ۵ ماهگی می‌توانند غلت بزنند، سر و گردن خود را به خوبی بالا نگه دارند، ماهیچه‌های بدن نوزاد قوی‌تر شده و با کمک گرفتن از کسی یا چیزی می‌تواند بنشیند. توانایی‌های ذهنی نوزادان بیشتر می‌شود، یادتان باشد او استفاده از چشم‌ها و گوش‌ها را به خوبی یاد گرفته و دیگر هیچ‌چیز و هیچ‌کس از دیدش پنهان نمی‌ماند.

بعد از یک‌سالگی

اسباب بازی از ۱۲ ماهگی به بعد تقریباً همه بچه‌ها راه رفتن را شروع می‌کنند،مهارت‌های حرکتی ظریف آنها در این مرحله تکمیل‌تر می‌شود. کودکان نوپا اسباب‌بازی را کشف می‌کنند و کم‌کم شروع به حرف زدن می‌کنند. در این مرحله بازی‌هایی که به تقویت کلامی و حرکتی آنها کمک کند بهترین انتخاب است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *