اخبار

انتخاب اسباب بازی متناسب با سن کودک

فروش تجهیزات مهدکودک

کودکان همگام با رشد خود به محرک های متفاوتی نیاز دارند (خانه بازی لوازم) و انتخاب اسباب بازی باید بر اساس نیازهای متغیر آن ها باشد. تناسب داشتن اسباب بازی انتخاب شده با سن کودک بسیار مهم است.

اگر اسباب بازی خیلی پیشرفته باشد کودک نمی داند چگونه با آن بازی کند و لذت زیادی از آن نمی برد، اگر هم بسیار ابتدایی باشد حوصله کودک زود سر می رود.

در ادامه پیرامون این موضوعات مطالعه خواهید کرد: از بدو تولد تا شش ماهگی، کودک شش ماهه تا یک ساله، کودک دو ساله، کودک سه ساله و بزرگ تر.

از بدو تولد تا شش ماهگی

کودکان خیلی خردسال به اسباب بازی هایی نیاز دارند که هر پنج حواس آن ها را تحریک کند. اسباب بازی های مناسب برای کودک زیر یک سال آن هایی هستند که رنگ ها، حالات مختلف سطح (نرمی یا زبری و غیره)، مواد و شکل های جالب و متنوع را به کودک می نمایانند.

اسباب بازی هایی که صدا در می آورند و نسبت به عملی که با آن ها انجام می شود واکنش نشان می دهند، مثل جغجغه به کودک احساس تسلط و کنترل می دهند و رشد مهارت های دست و هماهنگی او را تسریع می کنند. (خانه بازی لوازم)

کودک شش ماهه تا یک ساله

کودک نوپا از بازی «داخل گذاشتن – بیرون آوردن» لذت می برد، بنابراین مکعب هایی با اندازه ها و شکل های مختلف، فنجان های پلاستیکی، قاشق، اسباب بازی های داخل حمام، پیاله، صفحه های گردی که روی قطعات چوبی عمودی سوار می شوند و هرم های اسباب بازی، همگی از اسباب بازی های مورد علاقه آن ها هستند،

اسباب بازی مفید و با دوام برای این مرحله، یک بسته مکعب با اندازه ها و شکل های مختلف است که در این سن برای انجام بازی های داخل گذاشتن – بیرون آوردن و بعدها برای انجام بازی های تخیلی مثل خانه سازی، قایق سازی و غیره به کار می رود. (خانه بازی لوازم)

کودک دو ساله

در حدود دو سالگی، کودکان مهارت چرخش مچ دست را کسب می کنند که آن ها را قادر می سازد چیزهای مختلفی را بپیچانند و درها را باز کنند. اسباب بازی هایی که درپوش پیچی دارند، مکعب هایی که داخل هم چفت می شوند،

مجموعه اشکال پیشرفته تر با قطعاتی به شکل های مختلف که هر یک فقط در داخل یک سوراخ جا می گیرند، تابلو شکل و میز نجاری همگی اسباب بازی های مناسبی برای رشد کودکان در این مرحله سنی به شما می روند.

کودک سه ساله و بزرگ تر

کودک پیش دبستانی همچنان از بازی با مکعب ها، وسایل نقاشی و رنگ آمیزی و هر چیزی که محرک بازی های تخیلی باشد لذت می برد. او می تواند شروع به انجام بازی های ساده با کارت های بازی یا دومینوهای تصویری کند.

تمام کودکان بازی کردن را دوست دارند و این برای کودکان مفید است، زیرا سبب تقویت دور اندیشی و توانایی پیش بینی عواقب یک کار می شود. اگر شما هم در بازی ها شرکت داشته باشید جنبه آموزشی بازی برای فرزندتان بیشتر می شود، مثلا بازی های کارتی نه تنها تسلط کودک بر اعداد را بیشتر می کند بلکه مسلط شدن بر راهبردها را نیز تقویت می کند. (خانه بازی لوازم)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *