اخبار

اسباب‌بازی آتش‌نشانی رونمایی شد

اسباب بازی کودک

فروش تجهیزات مهدکودک

مراسم رونمایی از بازی آتش‌نشانی (اسباب بازی کودک) در پنجمین جشنواره ملی اسباب‌بازی با حضور مهدی داوری مدیرعامل آتش‌نشانی تهران، جلال ملکی سخنگوی آتش‌نشانی و محسن حموله دبیر جشنواره در سالن نمایشگاه تخصصی جشنواره برگزار شد.

اسباب بازی

کودک بازی

حموله ضمن خوش‌آمدگویی گفت: من باردیگر از تمام مخاطبان این رویداد ملی عذرخواهی می‌کنم که به دلیل استقبال بیش از حد انتظار از برنامه‌های جشنواره آن‌طور که شایسته است نتوانستیم خدمت‌گذار خوبی برای هم‌وطنان عزیز باشیم. امروز شاهد رونمایی محصول سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی هستیم. (اسباب بازی کودک)

او ادامه داد: تولید این محصول، گام موثری برای ارائه خدمات، آموزش شهروندی به مخاطبان کودک و نوجوان است. دیروز در مراسم آیین معرفی برترین اسباب‌بازی‌های ایرانی، بسته آتش‌نشانی مورد تقدیر در گروه اسباب‌بازی‌های آموزشی و کمک‌آموزشی قرار گرفت.

حموله عنوان کرد: کودکان و نوجوانان با انجام این بازی با خدمات ارزنده سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی آشنا می‌شوند. از ویژگی‌های‌ این بازی رومیزی می‌توان به رقابت در عین تعامل اشاره کرد. ضمن اینکه کودکان همراه بازی با وسایل ایمنی و ویژگی‌های آن‌ها آشنا می‌شوند و آموزش به مخاطب در یک تعامل سازنده اتفاق می‌افتد.

به گفته او، سازمان، ارگان‌ها و نهادهای مردمی می‌توانند مفاهیم مورد نظر خود را برای ارائه به مخاطب به صورت بازی و سرگرمی و اسباب‌بازی و با همکاری کانون طراحی و تولید کنند. (اسباب بازی کودک)

حموله در ادامه افزود: این محصول از طرح‌های رسیده در دومین رویداد ملی ایده‌آزاد است که از سوی شهاب محسنین طراحی شده است. او نیز از طراحان جوان و خوش‌فکر است که به دلیل طراحی سرگرمی «ارچین» در مراسم معرفی آیین برترین اسباب‌بازی ایرانی مورد تقدیر قرار گرفت.

داوری برای پدران و مادران دو خاطره در نقش کودکان در حوادث روایت کرد و گفت: در منطقه‌ای آتش‌سوزی شده بود که کودک اصرار می‌کرد موضوع‌هایی را به ما بگوید که مسیر آتش‌نشانی از کجاست. یکی دیگر از کودکان پسر بچه‌ای بازی‌گوش موبایل پدرش را برداشته و پشت رختخواب‌ها مانده بود که خودش زنگ زده بود به مرکز آتش‌نشانی تا نجاتش دهند. امیدوارم تمامی پدران و مادران به فرزندان‌شان شماره آتش نشانی را یاد بدهند.

شهاب محسنین، طراح محصول درباره بازی آتش‌نشانی گفت: شهر خیالی را در بازی در نظر گرفتیم که پنج قسمت بازی آتش گرفته است که کودکان باید با ملزوماتی که در اختیار دارند این آتش را خاموش کنند. همچنین کودکان می‌توانند تعامل و همکاری اجتماعی را با بازی این محصول اسباب‌بازی یاد بگیرند.

پنجمین جشنواره ملی اسباب‌بازی روز ۱۳ دی ۱۳۹۸ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران به کار خود پایان می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *